lördag 13 februari 2010

Vad hände med Januari och alla nyårslöften?

Jag vet inte varför man tror att man ska vara så himlans hurtig i januari. Av någon högst mystisk anledning - som definitivt inte bottnar i god statistik - så tänker man alltid att det här kommer vara året som man infriar sitt nyårslöfte.

Så efter att man nyktrat till på nyårsdagen och svurit sin ed om "aldrig mer alkohol" så svullar man i pizza, chips, läsk, 16 mcdonaldshamburgare (där man tvingar i sig gurkan bara för att man ska känna sig lite "nyttig"). Sen börjar januari och ja... inte så mycket händer.

Men så var det definitivt inte för mig. Jag har sannerligen engagerat mig i mitt nyttiga år. Jag har ansträngt mig och motiverat mig och definitivt gjort allt som stått i min makt för ett sundare liv.

Januari gick nämligen åt till att äta upp allt onyttigt i mitt hem. Så nu är jag redo för februari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar