söndag 14 februari 2010

Mat?

Laga mat och diska är en evig symbios av tristess för mig. Man är hungrig, inser att för att kunna laga mat så måste man diska. Man diskar och lagar mat och så är det disk igen. En evig livscykel av tråkighet helt enkelt!

Nu är det inte så att jag inte gillar mat, för om så var fallet hade jag inte behövt ha den här bloggen. Men jag gillar liksom mat som går snabbt, som sköter sig självt. Som ugnspannkaka, eller kokt korv. Vips, så var det färdigt.

Egentligen borde väl inte nyttig mat vara så svår att skapa? Så jag efterlyser recept. Och jag vill inte ha några obskyra sådana med märkliga ingredienser typ "salivia från ett sydvitnamesiskt mangoträd" eller några andra märkligheter. Recept som är bra, men inte smakar kikärta och tar en halv dag att tillaga. Så tipsa mig gärna! (Speciellt du, matfeffe).

1 kommentar: