måndag 28 december 2009

Varför?

Under hösten drabbades jag av årets pandemi, nämligen twilight-hysterin. Därför var jag på bio och såg New Moon. Där satt jag i lugnan ro, och smaskade mina baconchips och sörplade på min läsk när jag plötsligt såg Jacob Blacks fantastiska magmuskler torna upp sig på bioduken.
Som vanlig tjej i vanlig ålder, borde jag fyllts av en trånande längtan efter hans kropp, och det gjorde jag på sätt och vis. Högt ropade jag ut i biosalongen:

En sådan kropp ska jag ha!

Och så fortsatte jag mumsa på mina baconchips.

När jag kom hem från filmvisningen kunde jag dock inte släppa denna tanke utan började googla. När det nu är så nära nyår så tycker man ju att det borde vara ganska många som startat någon form av träningsblogg, men icke-picke. Alla bloggar jag hittade som handlade om träning var lite för avancerade för en medelsvensson-tjockis som mig.

Därmed kände jag att detta outforskade utrymme i bloggosfären var mitt att undersöka. Jag ska försöka lista ut hur man egentligen skall äta, hur man kan träna och hur man ska sova utan att bli den tråkigaste människan i världshistorien som bara pratar om morötter. Allt kommer dokumenteras här och om ett år ska resultatet utvärderas. Följ med på min resa, från bacon till biff.

1 kommentar:

  1. öhm, du är medveten att det är ett könsbyte som behövs isåfall va? men jag gillart.

    SvaraRadera